Analýza dráhy vozidla – vlečné křivky a 3D animace
Autopath je profesionální softwarové řešení pro analýzu vlečných křivek vozidel používané stavební inženýry, architekty a urbanisty po celém světě. Autopath umožňuje analyzovat průjezdy standardizovaných i speciálních vozidel a souprav také dle vlastní definice.
Intuitivní uživatelské rozhraní
Pečlivě navržené uživatelské rozhraní a intuitivní postup práce je zárukou snadného a rychlého užívání programu. Zároveň díky zajímavým cenám, možnostem tvorby a editaci uživatelem definovaných vozidel, celosvětové knihovny a naší vysoké úrovně technické podpory je Autopath řešením široce využívaným po celém světě.
Knihovny vozidel
Autopath je dodáván s celosvětovými knihovnami vozidel dle národních norem a standardů (včetně TP 171), a s rozsáhlou knihovnou skutečných vozidel zahrnujících letadla, autobusy, automobilní jeřáby, vozidla hasičského záchranného sboru (Tatra, Mercedes), nákladní automobily, zemědělské stroje, SUV, Pick-Upy a další.
USA / KANADA / INDIE | AASHTO 2014 (Imperial / Metric), AASHTO 2011 (Imperial / Metric) |
KANADA | TAC 2017 |
EVROPA | United Kingdom (FTA 2016, FTA 1998) |
Irish national vehicle library | |
Germany (Deurschland 2005), Deutschland RBSV_2020 | |
Austria (Österreich) | |
Sweden (Sverige 2005) | |
Norwegian (Norge 2007) | |
Poland (Polska 2016) | |
Hungary (Magyarország 2005) | |
Czech Republic (Česko 2005) | |
Croatia (Hrvatska 2001) | |
Serbia (Serbia 2012) | |
Slovenia (Slovenija 2006) | |
Romania (Romania 1985) | |
Macedonia | |
Turkey (Türkiye) | |
RUSKO | POCCŃЯ |
RAKOUSKO | Australia 1993, Australia 2013, Australia 2018 |
NOVÝ ZÉLAND | New Zealand 2007 Auckland Transport 2022 Auckland Transport 2016 |
AFRIKA | South Africa (South Africa 1988), Tanzanai (TANZANIA_2011) |
UAE | UAE (United Arab Emirates 2017) |
IZRAEL | Israel (Israel 2011) |
V nejnovější verzi Autopath přidává do stávajícího seznamu vozidel velké množství užitkových vozidel, zemědělských strojů, vozidla bezpečnostních sborů, autobusů, nákladních vozidel, přívěsů pro přepravu větrných turbín, automobilních jeřábů, vysokozdvižných vozíků a řady dalších.
AUTOBUSY | Ikarus, Kravtex, Man, Mercedes, Neoplan, Rába, Setra, Volvo |
JEŘÁBY KATO | CR-100, CR-250, MR-130, NK-300E-v, NK550vr ► jsou podporována vozidla se všemi řiditelnými nápravami |
JEŘÁBY LIEBHERR | LTM1030-2.1, LTM1040-2.1, LTM1050-3.1, LTM1055-3.2, LTM1060-3.1, LTM1070-4.2, LTM1090-4.1, LTM1100-5.1, LTM1100-5.2, LTM1350-6.1, LMT1250-5.1 ► jsou podporována vozidla se všemi řiditelnými nápravami |
JEŘÁBY TEREX | AC55-3 (385/95R25) AWS(3), AC55-3 (445/95R25) AWS (3), AC60-3 (385/95R25) AWS(3), AC60-3 (445/95R25) AWS (3), AC140 (385/95R25) ASW (3), AC140 (445/95R25) AWS(3), AC160-2 (385/95R25), AC160-2 (445/95R25), AC160-5 (385/95R25) AWS (3), AC160-5 (445/95R25) AWS (3), AC160-5 (525/80R25) AWS (3), AC250-1 (525/80R25), TEREX MAX 25 ► jsou podporována vozidla se všemi řiditelnými nápravami |
UŽIVATELSKÁ VOZIDLA | Wind Transport, Heavy Load Vehicle, Long Cargo Vehicle |
ZÁCHRANNÉ SLOŽKY – EVROPA | Mercedes Benz, Tatra, Man, Iveco |
ZÁCHRANNÉ SLOŽKY – AASHTO | Fire Vehicle – Pumper, Fire Vehicle – Aerial Platform |
GOLDHOFER | Drop-Deck Semitrailler, Europe Flatbad, Flatbad with Pendular Axles |
DŮLNÍ VOZIDLA CAT | 785D, 770G, 797F, 772G, 773G, 775G, 777G, 789D, 793D, 793F, 794AC, 796AC, 798AC |
DŮLNÍ VOZIDLA KOMATSU | HD325-7R, HD465, HD465, 730E, 830E-AC, 860E-1K, 930E-4, 930E-4SE, 960E-1, HD1500-7, HM300-2R (ARTICULATED), HM400-3R (ARTICULATED) |
ZÁCHRANNÉ SLOŽKY – SLOVINSKO | PV-1, PV-2, GV-1, GVV-1, GVV-2, GVC-16/15, GVC-16/25, GV-16/24, GVC-24/50, AC, GVGP-1, GVGP-2 |
NÁKLADNÍ VOZY | Mercedes Benz, Iveco, MAN |
KOLOVÝ NAKLADAČ | Sonnebogen 355 E, LIEBHER_L544, LIEBHER_L506compact, LIEBHER_L585, MLT 741-140 V+, MLT 961-160 V+L, MLT 741-130 PS+, STEYR_6125, STEYR_6125 + CMC-ST-300, VOLVO (L110H, L120H, L50H) |
DOMÝCHÁVAČE BETONU | MAN TGS 41.420 8×4; ITAS CAS |
ZEMĚDĚLSKÉ STROJE | Tractor John Deere 5603 4WD, Tractor Fendt 936 Vario, Tractor + Bailey Dumper DUMP10, Tractor + Bailey Grain Trailer TAG11, Tractor + Bailey Baby Trailer BR2.0, Tractor + Bailey Low Loader LOW 8/16 |
SANITNÍ VOZY EU | TYPE A, TYPE A2, TYPE B, TYPE B1, TYPE C |
JÍZDNÍ KOLO | Normalrad, Muli Pendix, Douz G4 Traveller, Christiana |
ZVVZ MACHINERY přepravníky řady NCJ | PREPRAVNIKY NCJ 32, PREPRAVNIKY NCJ 36, PREPRAVNIKY NCJ 40, PREPRAVNIKY NCJ 45, PREPRAVNIKY NCJ 46, PREPRAVNIKY NCJ 54, SKLOPNE PREPRAVNIKY |
VOZIDLA PICK UP | Ford Ranger, Toyota HiLux, Nissan Navara, Mercedes Benz X, Isuzu D-Max, Volkswagen Amarok, Mitsubishi L200, Ford F-150 |
VOZIDLA PRO SVOZ KOMUNÁLNÍHO ODPADU EU | Phoenix 2 Duo (P2-12W, P2-15W), Phoenix 2 (Twin Pack 15, (Twin Pack 20), Phoenix 2 (One-Pass), Phoenix 2-09N, Phoenix 2-12N, Phoenix 2-12W, Phoenix 2-15N (6×2 ML, 6×2 MS, 6×2 RS), Phoenix 2-15W (6x2ML ,4×2), Phoenix 2-17N (6×2 ML, 6×2 MS, 6×2 RS), Phoenix 2-18W (6x2ML, 6x2MS, 6x2RS, 6×4), Phoenix 2-20W (6x2MS, 6×4, 6×2 RS, 6x2ML), Phoenix 2-23W (6x2MS, 6×4, 6×2 RS, 6x2ML), Phoenix 2-25W, Phoenix 2 Duo Kitchen, Phoenix 2 Duo Recycler, hoenix 2 High Capacity (Twin Pack 15, Twin Pack 20, Twin Pack 50/50), Phoenix 2 One-Pass, Small Refuse Vehicle, Vulture 2225 |
VOZIDLA SUV | Audi Q8, BMW X7, Mercedes Benz GLS, Volkswagen Touareg, Volvo XC90, Land Rover Range Rover, Škoda Kodiaq, Škoda Kamiq, Rolls Royce Cullinan |
AMBULANCE DEMERS | MXP 150 (Ford 350), MXP 170 (Ford F-550), EX SPRINTER 2500, MX 151 (Ford E350), TRANSIT T250/T350, MX 152 (Mercedes-Benz), MX 170 (Cheverlet Express 4500), MX 164 (Cheverlet Express 3500), MX 164 (Ford E350), MX 170 (Ford E450) |
MILITARY IVECO | CENTAURO II, CENTARURO I, VBM_FRECCIA_AIFV/ATGM, CENTAURO AIF/OWS 30, VBM FRECCIA AMC, VBM FRECCIA ARV, VBA Amphibious Armoured Vehicle, Puma 4×4, Puma 6×6, LMV 2, LMV MEDEVAC, Medium Protected Vehicle 4×4, Medium Protected Vehicle 6×6, M170.31/33, M250.40/41/45 WM, M320.45 WM |
LETADLA | Boeing 737-700, Boeing 737-400 |
LETADLA AIRBUS | A380-800, A340-600, A340-500, A350-900, A340-300, A330-300, A320-200 |
LETADLA BOEING | 747-8, 747-400, 777-300ER, 777-200LR, 737-700, 737-400, 707-120, 707-320, 717-200, 727-100, 727-200, 737-100, 737-200, 737-300, 737-500, 737-600, 737-800, 737-900, 737-MAX 7, 737-MAX 8, 737-MAX 9, 737-MAX 10, 747-100B-200-300, 747SP, 747-8F, 757-200, 757-300, 767-200, 767-300, 767-400ER, 777-9, 787-8, 787-9 |
APRON AUTOBUSY | TAM_VIVIAIR60S, TAM_VIVIAIR72M, TAM_VIVIAIR84L, TAM_VIVIAIRE88W, TAM_VIVIAIR104WL |
AIRSTAIRS | TLD ABS-580 |
PŘEPRAVA ZAVAZADEL | TLD JST-25 |
Nástroje & Výkazy
Pomocí funkcí Horizontální a Vertikální analýzy můžete snadno a rychle simulovat manévry vozidel a zkontrolovat průjezdnost dané infrastruktury, včetně zohlednění rozměrů přepravovaného nákladu. Autopath funguje v prostředí AutoCAD (ve všech dostupných verzích označených v All-in-One balíčku), Civil 3D nebo BricsCAD PRO, Platinum a BIM. Můžete vytvářet analýzy kolizí s okolními objekty, obrubami atd., včetně kolize s dráhou dalších vozidel. Můžete také vytvořit grafické výpisy, např. schéma představující natočení kol vozidla po délce projížděné dráhy, natočení volantu apod.
Animace pohybu vozidla, kterými jsou vykreslovány vlečné křivky v CAD výkresu pomocí Autopath, lze snadno exportovat do aplikace Google Earth. Zde můžete rychle vytvářet prezentace pro klienty a zainteresovanou veřejnost a sdílet své výsledky analýz online, což ostatním zúčastněným stranám na projektu umožňuje získávat kvalitní a aktuální data a odeslat Vám jejich zpětnou vazbu.
Autopath nabízí pokročilé funkce výkazů pro každou provedenou analýzu vlečných křivek. Zprávy obsahují názvy a typy použitých vozidel, schémata vozidel s podrobnými rozměry, schémata zobrazující úhly natáčení volantu a kol, otáčení kol na místě, maximální úhel zatáčení vozidla a další. Zprávy lze také exportovat do formátu PDF a dalších.
Autopath poskytuje rozšířené možnosti pro přizpůsobení vozidel, umožňující uživatelům přizpůsobit si dostupná vozidla v poskytovaných knihovnách anebo vytvořit zcela nová, vlastní, vozidla s více nápravami (i řiditelnými) a to v podstatě neomezeným tvarem vozidla i nákladu pro horizontální i vertikální analýzu.
Autopath poskytuje možnost vkladní georeferencovaných rastrových obrázků přímo do CAD výkresu a také vkládat výšková data (Google Earth). K dispozici je Vám dále i funkce Google Street View, která uživatelům umožňuje interaktivní zobrazení vybrané oblasti přímo v prostředí používaného CAD řešení, aby pomohla klientům, investorům nebo zainteresované veřejnosti vizualizovat oblasti, ve kterých se analýza průjezdu provádí.
Kombinace těchto dat s infrastrukturními nebo architektonickými modely CAD BIM nabízí skvělé možnosti vizualizace a jsou tak další přidanou hodnotou tvorby analýzy průjezdu pomocí Autopath. Program dále podporuje rozsáhlou celosvětovou databázi souřadnicových systémů (včetně S-JTSK), které umožňují pohodlné vkládání dat do lokálního zaměření, ať již budete zpracovávat projekty v ČR či za hranicemi.
S novým nástrojem pro záznam videa můžete snadno a velmi rychle vytvářet animace simulace průjezdů vozidel a tvorby vlečných křivek a okamžitě je sdílet se svými klienty pro kontrolu.
Oblasti použití
Stavební inženýrství
Vlečné křivky a simulace průjezdu Autopath hrají klíčovou roli při ověřování přepravitelnosti nadrozměrných nákladů na všech typech pozemních komunikací: silnicích, křižovatkách, okružních křižovatkách, výhybnách, odbočkách, podjezdech, nadjezdech apod. S pokročilými nástroji pro analýzu a animací vlečných křivek Autopath nejen zrychluje proces projekčního návrhu, ale také umožňuje rychlou kontrolu alternativních možností návrhů, stejně, jako kontrolu bezpečnosti a souladu s normami.

Speciální přeprava
Speciální a nadrozměrné přepravní služby vyžadují speciální dopravní prostředky, jako jsou speciální tahače, návěsy, podvalníky, automobilní jeřáby apod., včetně k tomu přizpůsobené dopravní cesty. Autopath zahrnuje rozsáhlou knihovnu specializovaných vozidel, které lze dále uživatelsky přizpůsobit dle potřeb anebo vytvořit zcela nové vlastní vozidlo. V Autopath můžete navrhnout jakýkoli půdorysný i bokorysný tvar obrysu vozidla, který představuje samotné vozidlo anebo soupravu, a to včetně přepravovaného nákladu. Autopath podporuje použití Google Map, Google StreetView a OpenMaps, což je nepostradatelné pro vyhodnocení různých scénářů průjezdu a následného výběru dopravních cest. S podporou všech těchto zmíněných nástrojů a knihoven vozidel, tak můžete virtuálně plánovat přepravu z výrobního závodu, logistického skladu, nákladního přístavu nebo terminálu do cílového místa a určit kolizní místa, která je třeba pro průjezd upravit.
Architektura
Autopath poskytuje snadno použitelné nástroje pro architekty a urbanisty k tvorbě analýz průjezdů a vlečných křivek přímo v CAD prostředí. Mohou provádět jednoduše manévry s jednotlivými vozidly anebo soupravami, simulace zatáčení a identifikovat potenciální omezení při navrhování garáží, parkovacích míst, zásahových cest a nástupních ploch požární techniky atd. Díky přístupu k rozsáhlé knihovně vozidel Autopath, mají architekti vhodný nástroj pro analýzu průjezdů, a tak jeho využitím mohou přesně, nezávisle a samostatně vyhodnotit své návrhy.
Průmysl
Autopath je již dlouhodobě osvědčeným užitečným nástrojem v procesu návrhu výrobních závodů a logistických center, jejich provozu, dostaveb a úprav. Pomocí něj mohou projektanti a odpovědní pracovníci simulovat přepravu zboží ve výrobních linkách a také simulovat pohyb tzv. AGV (automaticky řízených vozidel) a přepravu zboží ve výrobních a logistických areálech. Při navrhování rozvržení skladových areálů a umístění regálů v nich se Autopath používá ke kontrole možných omezení pohybu vysokozdvižných vozíků, k vyhodnocení přepravních cest tzv. tugger train souprav, k simulování manévrů dodávkových vozidel, návěsových souprav atd.
Letectví
Při navrhování letišť a přidružených ploch a komunikací je třeba věnovat zvláštní pozornost tomu, aby letiště mohla adekvátně obsluhovat všechna letadla, letištní vozidla a další personál. To je důvod, proč projektanti ve fázi návrhu i následném provozu letišť provádějí různé simulace manévrů letadel a letištní techniky a kontrolují potenciální kolize. Identifikace kritických míst a návrhy jejich odstranění ještě před případnými plánovanými úpravami, snižují bezpečnostní rizika a zajišťují tak plynulý provoz. K tomuto účelu přichází Autopath s předdefinovanou knihovnou letadel, letištní techniky, zásahových vozidel hasičského záchranného sboru a řadou dalších vozidel. V neposlední řadě má uživatel Autopath možnost editace stávajících anebo přípravy vlastních dopravních a přepravních prostředků.
Oblasti použití

Stavební inženýrství
Vlečné křivky a simulace průjezdu Autopath hrají klíčovou roli při ověřování přepravitelnosti nadrozměrných nákladů na všech typech pozemních komunikací: silnicích, křižovatkách, okružních křižovatkách, výhybnách, odbočkách, podjezdech, nadjezdech apod. S pokročilými nástroji pro analýzu a animací vlečných křivek Autopath nejen zrychluje proces projekčního návrhu, ale také umožňuje rychlou kontrolu alternativních možností návrhů, stejně, jako kontrolu bezpečnosti a souladu s normami.

Speciální přeprava
Speciální a nadrozměrné přepravní služby vyžadují speciální dopravní prostředky, jako jsou speciální tahače, návěsy, podvalníky, automobilní jeřáby apod., včetně k tomu přizpůsobené dopravní cesty. Autopath zahrnuje rozsáhlou knihovnu specializovaných vozidel, které lze dále uživatelsky přizpůsobit dle potřeb anebo vytvořit zcela nové vlastní vozidlo. V Autopath můžete navrhnout jakýkoli půdorysný i bokorysný tvar obrysu vozidla, který představuje samotné vozidlo anebo soupravu, a to včetně přepravovaného nákladu. Autopath podporuje použití Google Map, Google StreetView a OpenMaps, což je nepostradatelné pro vyhodnocení různých scénářů průjezdu a následného výběru dopravních cest. S podporou všech těchto zmíněných nástrojů a knihoven vozidel, tak můžete virtuálně plánovat přepravu z výrobního závodu, logistického skladu, nákladního přístavu nebo terminálu do cílového místa a určit kolizní místa, která je třeba pro průjezd upravit.

Architektura
Autopath poskytuje snadno použitelné nástroje pro architekty a urbanisty k tvorbě analýz průjezdů a vlečných křivek přímo v CAD prostředí. Mohou provádět jednoduše manévry s jednotlivými vozidly anebo soupravami, simulace zatáčení a identifikovat potenciální omezení při navrhování garáží, parkovacích míst, zásahových cest a nástupních ploch požární techniky atd. Díky přístupu k rozsáhlé knihovně vozidel Autopath, mají architekti vhodný nástroj pro analýzu průjezdů, a tak jeho využitím mohou přesně, nezávisle a samostatně vyhodnotit své návrhy.

Průmysl
Autopath je již dlouhodobě osvědčeným užitečným nástrojem v procesu návrhu výrobních závodů a logistických center, jejich provozu, dostaveb a úprav. Pomocí něj mohou projektanti a odpovědní pracovníci simulovat přepravu zboží ve výrobních linkách a také simulovat pohyb tzv. AGV (automaticky řízených vozidel) a přepravu zboží ve výrobních a logistických areálech. Při navrhování rozvržení skladových areálů a umístění regálů v nich se Autopath používá ke kontrole možných omezení pohybu vysokozdvižných vozíků, k vyhodnocení přepravních cest tzv. tugger train souprav, k simulování manévrů dodávkových vozidel, návěsových souprav atd.

Letectví
Při navrhování letišť a přidružených ploch a komunikací je třeba věnovat zvláštní pozornost tomu, aby letiště mohla adekvátně obsluhovat všechna letadla, letištní vozidla a další personál. To je důvod, proč projektanti ve fázi návrhu i následném provozu letišť provádějí různé simulace manévrů letadel a letištní techniky a kontrolují potenciální kolize. Identifikace kritických míst v návrhů jejich odstranění ještě před případnými plánovanými úpravami, snižují bezpečnostní rizika a zajišťují tak plynulý provoz. K tomuto účelu přichází Autopath s předdefinovanou knihovnou letadel, letištní techniky, zásahových vozidel hasičského záchranného sboru a řadou dalších vozidel. V neposlední řadě má uživatel Autopath možnost editace stávajících anebo přípravy vlastních dopravních a přepravních prostředků.
Podporované jazyky – lokalizace
- čeština
- angličtina (mezinárodní)
- angličtina (USA-AASHTO)
- němčina
- rakouská němčina
- chorvatština
- maďarština
- polština
- srbština
- slovinština
Podporované CAD platformy
- Autodesk® AutoCAD® 2018 – 2025 (mimo AutoCAD LT)
- Autodesk® Civil 3D® 2018 – 2025
- BricsCAD® Pro, BIM a Ultimate V22 – V25
* Jsou podporovány pouze 64-bit verze
Funkce
Řešení Autopath je Vám k dispozici jako samostatná nebo síťová licence a to formou pronájmu nebo také jako trvalá licence
- Easy drive (nástroj pro tvorbu dynamické horizontální a vertikální analýzy průjezdu vozidel s predikcí ve směru vpřed i vzad)
- 2D horizontální analýza průjezdu vozidel (vlečné křivky)
- 2D vertikální analýza průjezdu vozidel
- Možnost manuálního řízení simulovaného průjezdu vozidla
- Animace průjezdu vozidla
- Detekce kolizí při horizontální i vertikální analýze
- Rozsáhlá celosvětová knihovna vozidel
- Nástroje pro editaci a tvorbu vlastních vozidel a souprav, včetně speciálních
- Nástroje pro vkládání ortofotomap a dat výškopisu z Google Map přímo do CAD (DWG)
- Diagram natočení kol
- Vykreslení profilu vozidla, včetně zobrazení rozměrů
- 3D animace vozidel
- tvorbu 3D SOLID modelů vozidel
- Easy drive (nástroj pro tvorbu dynamické horizontální a vertikální analýzy průjezdu vozidel s predikcí ve směru vpřed i vzad)
- 2D horizontální analýza průjezdu vozidel (vlečné křivky)
- 2D vertikální analýza průjezdu vozidel
- Možnost manuálního řízení simulovaného průjezdu vozidla
- Animace průjezdu vozidla
- Detekce kolizí při horizontální i vertikální analýze
- Rozsáhlá celosvětová knihovna vozidel
- Nástroje pro editaci a tvorbu vlastních vozidel a souprav, včetně speciálních
- Nástroje pro vkládání ortofotomap a dat výškopisu z Google Map přímo do CAD (DWG)
- Diagram natočení kol
- Vykreslení profilu vozidla, včetně zobrazení rozměrů
- 3D animace vozidel
- tvorbu 3D SOLID modelů vozidel